محلول ضدعفونی کننده

تهیه دستگاه های خاص بیمارستانی و عرضه آن در بازار مصرف داخلی و خارجی

محلول ضدعفونی کننده

محلول ضدعفونی کننده دیاکلین

میکروارگانیسم‌های خطرناک می‌توانند روزها و ماه‌ها بر سطوح زندگی کنند و همچنین به راحتی از یک سطحی به سطح دیگر منتقل می‌شوند و سبب انتقال آلودگی هستند. باکتری‌هایی از جمله ای کولای، استافیلوکوکوس و… از جمله موارد فوق‌الذکر می‌شوند که نه تنها بسیار بیماری‌زا و خطرناک هستند و بلکه می‌توانند تاثیر بسیاری زیادی در گسترش و پخش آلودگی داشته‌باشند. از این رو اهمیت انجام ضدعفونی مناسب سطوح در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بسیار پررنگ است و انجام درست این کار برای ایجاد یک محیط سالم و عاری از هرگونه باکتری و بیماری بسیار اهمیت دارد.

محلول‌های شیمیایی مورد استفاده جهت ضدعفونی کردن تجهیزات پزشکی و بیمارستانی نه تنها برای تمیز کردن از آلودگی‌های محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه ساختار شیمیایی این محلول‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که از عفونت‌های بیمارستانی که ممکن است بیماران را درگیر خود کند نیز جلوگیری به عمل آورد. از جمله ویژگی‌های بسیار تاثیرگذار در تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده، نحوه استفاده آسان، سرعت اثربخشی تا ایمنی محیط‌های درمانی و فرآیندهای متناظر آن افزایش یابد.  

 

متخصصان ایمنی همواره به دنبال ایجاد محیط تمیز و عاری از هرگونه عفونت در مراکز درمانی هستند و از این رو تلاش می‌کنند تا با تولید و استفاده از محلول‌های ضدعفونی‌کننده‌ای که توانایی مقابله با طیف گسترده‌ای از باکتری‌ها را دارد، به سرعت محیط را پاکسازی می‌کند و همچنین خطر و آسیب‌دیدگی به دنبال ندارند استفاده کنند.

یکی از چالش‌های بزرگی که بسیاری از تولیدکنندگان محصولات ضدعفونی‌کننده دستگاه‌های پزشکی با آن مواجه هستند، دستیابی به محلولی است که تعادل شیمیایی مناسبی از اثربخشی و سازگاری با سطوح را دربربگیرد. با وجود آنکه اثربخشی برای کاهش خطر عفونت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اما حفاظت از دستگاه‌ها و تجهیزات در برابر خوردگی و آسیب‌های ناشی از استفاده از مواد شیمیایی نیز اهمیت دارد.

از این روی شرکت صحت صنعت رفیع اقدام به تولید محلول ضدعفونی‌کننده با درصدهای مختلفی کرده است که می‌توان متناسب با نیاز و کارایی‌های مختلف، از آن‌ها برای ضدعفونی کردن مدل‌های متفاوت ماشین‌های همودیالیز استفاده کرد.

 

مزایایی استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده “دیاکلین”

  • خاصیت ضدعفونی‌کنندگی بسیار قوی و مقاومت در برابر انواع باکتری، ویرویس، سل، قارچ و همچنین غیرفعال کننده طیف گسترده‌ای ویروس‌ها (HIV، HCV، HBV و پاروا ویروس)
  • به صرفه و اقتصادی به دلیل غلظت متناسب با دستگاه‌های مخصوص
  • جلوگیرنده از خوردگی و آسیب تجهیزات با بیشتری میزان اثربخشی و پاک‌کنندگی
  • عدم استفاده از مواد اولیه کشنده و خطرناک
  • خنثی محیطی

جدول آنالیز محلول ضد عفونی کننده " دیاکلین"